Nowości PKP na 2023-24
SERWIS kolejek
Sterowanie , Dekodery DCC
H0 1:87 Kolej
H0e 1:87 Kolej
H0m 1:87 kolej
TT 1:120 Kolej
N 1:160 Kolej
G 1:22,5 kolej
Kolej do sklejania
Akcesoria kolejowe
pojazdy H0 TT N
MiniTank ROCO
Figurki H0 TT N
Budownictwo
Materiały do makiet
Modele Plastikowe
Modele Drewniane
Games Workshop
WARLORD GAMES
Modele Kartonowe
Star-Wars
Start SET z farbami
Farby
Kleje - chemia itd.
Narzędzia
Akcesoria modelarskie
Materiały modelarskie
Literatura
Klocki (typ Lego )
Modele SIKU
Modele Gotowe
Zabawki
Gry
Puzle
WALKERA drony
RC zdalnie sterowane
Narzędzia OLFA
NEXT Generation
DATALAND Hobby
Trix TRIX 25027 Lokomotywa...
TRIX 25027 Lokomotywa Parowóz BR02 DDR Ep.IV DCC Sound + dynamiczny generator dymu
Edycja Limitowana
OPIS PRODUKTU:
TRIX
Lokomotywa Parowóz BR02 DDR
Model z cyfrowym dekoderem jazdy i dźwięków
DCC Sound / MFx
oraz dynamicznym generatorem dymu
Skala: H0 1:87
Koleje : DR (DDR)
Długość modelu : mm
Epoka : IV
Numer : 0314-1
Śilnik : 5-polowy z kołem zamachowym
Oświetlenie zmienne w zależności od kierunku jazdy przód / tył - LED
Gniazdo dekodera cyfrowego DCC : TAK mfx
Minimalny promień skrętu : 360 mm
Kinematyka krótkiego sprzęgu KKS.
POLECAMY
x
Unikatowy parowóz BR02 kolei DR (DDR) wykorzystywany do jazd testowych w Wydziale Badań i Rozwoju Lokomotyw w Halle.
Niezwykle precyzyjny model z metalu.
Bardzo dużo częsci dodatkowych do uzbrojenia parowozu.
Fabrycznie zamontowany generator dymu zsynchronizowany z prędkością i dźwiękiem, dynamiczny wyrzut dymu.
Oświetlenie budki maszynisty i paleniska, włączane cyfrowo.
Dekoder cyfrowy z rozbudowanymi funkcjami jazdy, świateł i dźwięków.
Parowóz nazywany był zdrobniale "Schorsch", czyli nasz "Jurek"
Oryginał mozna zobaczyć w Muzeum Motoryzacji i Techniki w Sinsheim - Niemcy
The "Schorsch" – a Unique One-of-a-Kind on the German State Railroad (DR).
The steam locomotive road number 18 314 of the German State Railroad (DR) of East Germany (GDR) later nicknamed "Schorsch" has an unusual, even extraordinary life history. Once placed into service in 1919 as a Baden class "IV h" "High Stepper", the DRG took over it as road number 18 314. After the end of World War II, this locomotive went to the Soviet Zone in trade for a Bavarian class S 3/6, where the subsequent VES-M Halle (Railroad Research and Development Locomotive Management Department in Halle) urgently needed a fast four-cylinder compound steam locomotive for experimental work. In 1960, it was equipped with a "Reko" (rebuilt) boiler, partial streamlining, a new cab and tender, as well as a green paint scheme in order to run faster. Conversion to oil firing in 1967 was the icing on the cake. It was put into storage at the end of 1971 and was sold in 1984 to West Germany. Since 1986, it has been one of the showpieces at the Automotive and Technology Museum in Sinsheim. It is on permanent loan from the HEF (Frankfurt Historic Railroad).
Prototype: German State Railroad (DR/GDR) of East Germany express train steam locomotive, road number 02 0314-1, with oil main firing and an oil tender. Converted version as an experimental locomotive for the VES-M Halle (Saale) (Railroad Research and Development Locomotive Management Department). Version with a "Reko" (rebuilt) boiler and partial streamlining, based on road number 18 314 (former Baden class IV h). Witte smoke deflectors and an inductive magnet on one side included. The locomotive looks as it did around 1970/71.